Jokin aika sitten erinäiset viestimet kertoivat uudesta
oluttapahtumasta, joka tulisi kiertämään kaikkiaan kuusi paikkakuntaa ensi
kesän aikana. Elokuussa alkavaa turneeta on jo jonkin verran ehditty mediassa mainostamaan
ja kiinnostuin itsekin konseptista – tarkempaa tietoa sisällöstä ei
markkinointipuheita kummemmin ole vielä julkaistu, joten laittelin aiheen
tiimoilta viestiä järjestäjien suuntaan. Hetken aikaa viestien perille löytymisessä
kesti, mutta vihdoin on mustaa valkoisella – jotain infoa on tässä välissä
ehditty jo julkaisemaankin. Vastaukset kysymyksiini löytyvät kokonaisuudessaan
tästä alta, olkaa hyvät:
1. Mikä on BeerFest?
Beerfest Finland on korkeatasoinen olutfestivaalikiertue,
joka kierää elo-lokakuun välillä kuusi Suomen kaupunkia Lappeenrannan, Kuopion,
Jyväskylän, Tampereen, Turun ja Helsingin. Se tulee tarjoamaan jotain aivan
uutta Suomen tapahtumagenreen.
2. Millainen organisaatio tapahtuman taustalta löytyy?
Beerfestin organisaatioon kuuluu laaja joukko Suomen kovimpia mainonnan, markkinoinnin ja tapahtumapalvelupuolen ammattilaisia. Muun muassa Suomen tunnetuin muotoilija Stefan Lindfors on mukana suunnittelujoukoissa, Vexi Salmi kehittelee parhaillaan kiertueelle sopivia olutlauluja ja esiintyjäkaartiinkin on valittu kovan luokan tekijöitä.
3. Mistä idea kiertävään oluttapahtumaan?
Kaikki sai alkunsa siitä, kun idean isä Julle oli kiertänyt Saksan Oktoberfestien lisäksi lukuisissa juhlissa ja edustustilaisuuksissa Suomessa ja ulkomailla. Hän ihmetteli, miksei Suomessa ole järjestetty tarpeeksi laadukkaita ja omaperäisiä juhlia ja tapahtumia, vaan kaikki toistivat samaa kaavaa vuodesta toiseen. Hän mietti, että jos haluaa osallistua ihan oikeasti hyviin bileisiin, ne täytyy ilmeisesti itse järjestää.
4. Kauanko tapahtumaa on nykyisessä kokoluokassaan valmisteltu?
Ideointitasolla tapahtumaa on kehitetty jo muutaman vuoden ajan. Konkreettisesti vuoden 2014 kiertuetta on valmistettu viime kesästä lähtien.
2. Millainen organisaatio tapahtuman taustalta löytyy?
Beerfestin organisaatioon kuuluu laaja joukko Suomen kovimpia mainonnan, markkinoinnin ja tapahtumapalvelupuolen ammattilaisia. Muun muassa Suomen tunnetuin muotoilija Stefan Lindfors on mukana suunnittelujoukoissa, Vexi Salmi kehittelee parhaillaan kiertueelle sopivia olutlauluja ja esiintyjäkaartiinkin on valittu kovan luokan tekijöitä.
3. Mistä idea kiertävään oluttapahtumaan?
Kaikki sai alkunsa siitä, kun idean isä Julle oli kiertänyt Saksan Oktoberfestien lisäksi lukuisissa juhlissa ja edustustilaisuuksissa Suomessa ja ulkomailla. Hän ihmetteli, miksei Suomessa ole järjestetty tarpeeksi laadukkaita ja omaperäisiä juhlia ja tapahtumia, vaan kaikki toistivat samaa kaavaa vuodesta toiseen. Hän mietti, että jos haluaa osallistua ihan oikeasti hyviin bileisiin, ne täytyy ilmeisesti itse järjestää.
4. Kauanko tapahtumaa on nykyisessä kokoluokassaan valmisteltu?
Ideointitasolla tapahtumaa on kehitetty jo muutaman vuoden ajan. Konkreettisesti vuoden 2014 kiertuetta on valmistettu viime kesästä lähtien.
5. Kuinka idea on tuoreeltaan otettu vastaan?
On ollut suuri ilo nähdä, miten ihmiset ovat suhtautuneet
tällaiseen uutukaiseen niin hienosti. Selvästikin tällaiselle tapahtumalle on
ollut tarvetta. Suomen loppukesän ja syksyn pimeneviin iltoihin kaivataan
jotain piristystä ja Beerfest Finland tulee tämän varmasti tekemään.
6. Miten viranomaistahot suhtautuivat uuden tapahtumakonseptin lanseeraamiseen?
Niin viranomaistahot kuten tapahtumapaikkojen kaupungin
johdot ovat olleet hyvin myötämielisiä ja toivottaneet kiertueen tervetulleeksi.
7. BeerFesteillä oluet tarjoillaan litran tuopeissa. Millainen oluttarjonta tapahtumassa on ja keiden oluita juhlissa nautiskellaan?
7. BeerFesteillä oluet tarjoillaan litran tuopeissa. Millainen oluttarjonta tapahtumassa on ja keiden oluita juhlissa nautiskellaan?
Jouduimme käyttämään oikean oluen valintaan runsaasti aikaa,
koska olut tarjoillaan nimenomaan litran tuopeista. Meidän tuli miettiä maun
lisäksi muun muassa juoman kestävyyttä ja rakennetta. Lopulta oli selvää, että näin korkealaatuinen
kiertue, jonka tunnus on ”Probably the first Beerfestival on the road” voisi
valita vain Suomen myydyimmän kansainvälisen premium-oluen, jonka tunnuslause
on ”Probably the best beer in the world”. Beerfest Finland -kiertueen
virallinen olutyhteistyökumppani on siis yksi maailman tunnetuimmista
olutmerkeistä, voimakkaasti humaloitu, kevyt ja tasapainoinen lager –
Carlsberg.
8. Kenelle BeerFest on suunnattu?
Beerfest Finland –kiertue on suunnattu kaikille yli 18-vuotiaille laadukkaasti järjestetyistä juhlista pitäville henkilöille. Olemme myös huomioineet juomissa sen, että paikalle voivat tulle hekin, joille olut ei ole se ykkösvaihtoehto. Myös illallisvaihtoehdot sekä ohjelmapuoli on suunniteltu niin, että ne osuisivat mahdollisimman moneen makuun. Pääkohderyhmäksi muodostuvat varmastikin 30-50-vuotiaat jo erilaisia edustusjuhlia kolunneet naiset ja miehet sekä edustusiltaa viettävät yritysten edustajat.
8. Kenelle BeerFest on suunnattu?
Beerfest Finland –kiertue on suunnattu kaikille yli 18-vuotiaille laadukkaasti järjestetyistä juhlista pitäville henkilöille. Olemme myös huomioineet juomissa sen, että paikalle voivat tulle hekin, joille olut ei ole se ykkösvaihtoehto. Myös illallisvaihtoehdot sekä ohjelmapuoli on suunniteltu niin, että ne osuisivat mahdollisimman moneen makuun. Pääkohderyhmäksi muodostuvat varmastikin 30-50-vuotiaat jo erilaisia edustusjuhlia kolunneet naiset ja miehet sekä edustusiltaa viettävät yritysten edustajat.
9. Mitä muista oluttapahtumista poikkeavaa BeerFest tarjoaa?
Beerfest Finland -tapahtumissa ei istuta muovisissa terassituoleissa ja juoda väljähtynyttä olutta muovituopeista. Haluamme tarjota vieraillemme vain parasta ja niinpä olemme ottaneet suunnittelussa huomioon pienimmätkin yksityiskohdat. Olemme muun muassa joutuneet rakentamaan saniteettitilat itse, koska Suomessa ei tällä hetkellä ole tarpeeksi korkealaatuisia liikuteltavia vessoja. Niinikään teltta on harhaanjohtava sana, mutta sen vieraat tulevat itse toteamaan paikan päällä. Olemme myös juomavalikoiman lisäksi panostaneet illalliseen, eli se on kaukana perusfestareiden pyttipannusta ja sitä on suunniteltu huippukokkien kanssa huolellisesti niin, että myös itse ruokailu tarjoaisi mukavan elämyksen tapahtumarikkaaseen iltaan. Kaiken kaikkiaan Beerfest Finland –kiertue antaa myös yrityksille mahdollisuuden kerrankin tarjota asiakkailleen tai yhteistyökumppaneilleen tarpeeksi korkealaatuisen edustusillan.
10. Entä minkälaista tarjontaa oluen lisäksi tapahtumissa on tarjolla?
Beerfest Finland -tyttöjen lisäksi iltaan kuuluu erilaista
laadukasta ohjelmaa sekä ruokailun ja illanistujaisten taustalle mukavasti
soveltuvaa rentoa live-musiikkia. Vuoden 2014 Beerfest Finland -kiertueen
esiintyjät on valittu huolella niin, että he tekevät illasta ikimuistoisen.
Juha Laitilan yhden miehen imitaatio-, sketsi-, musiikki- ja viihdeshow avaa
tapahtumat tavalla, johon vain vuosikausia ihmisiä naurattanut huumorin
ammattilainen pystyy. Iltaa jatkaa vuoden 2014 Beerfest Finland -kiertueen
virallinen bändi Flute of Shame. Tämä kolmen Hullin yliopiston Scarborough’n
kampuksella vuonna 2005 tavanneen ystävyksen muodostama palkittu bändi tarjoaa
Beerfestin vieraille letkeää folk-musiikkia, joka virittää tunnelmaa mukavasti
kohti loppuiltaa, jonka puolestaan räjäyttää Suomen tunnetuimpiin bilebändeihin
kuuluva Osmos Cosmos. Tämä rautaisten ammattilaisten muodostama show villitsee
yleisön pääasiassa 1970- ja 1980-luvuilta tunnetuilla glamrock-henkisillä koti-
ja ulkomaisilla hiteillä.
11. Millaista kävijämäärää odotatte ensi kesältä?
Teltassa on noin 2 300 paikkaa, joten odotamme, että illat tulevat olemaan melko lailla loppuunmyytyjä.
11. Millaista kävijämäärää odotatte ensi kesältä?
Teltassa on noin 2 300 paikkaa, joten odotamme, että illat tulevat olemaan melko lailla loppuunmyytyjä.
12. Sana on vapaa, mitä muuta suuren yleisön tulisi tietää
BeerFest Finlandista?
Beerfest Finland
on tapahtuma, jossa olut kohtaa designin, laadukkuus riehakkuuden ja
hauskanpito maukkaan ruoan. Kiertue tuo korkeatasoisen olutjuhlan kaupunkien
keskustoihin keskelle ihmismassoja. Se on oodi oluelle, hatunnosto
hauskanpidolle ja kunnianosoitus korkealle laadulle.
------
Onhan siinä yhtäläisyyksiä Oktoberfestiin... |
No niin… Jossain vaiheessa ehdin jo elättelämään toiveita, että Beerfest tarjoaisi varteen otettavan haastajan SOPPille, tai ainakin hyvän lisän maamme oluttapahtumatarjontaan. Optimisti on kuitenkin usein väärässä ja olihan se oikeastaan rivien välistä luettavissa, ettei varsinaista olutherkuttelua tarjolle ollut tulossakaan. Tässä vaiheessa asiaan pureutumista olisikin varmaan paikallaan erottaa toisistaan oluttapahtumat ja tapahtumat, joissa on olutta… Beerfest taitaakin asettua näistä tuohon jälkimmäiseen kategoriaan, ainakin näin oluen ystävän näkökulmasta. Olkoonkin, että aihiota on hiottu ottamalla mallia Oktoberfestiltä jne…
Ei siinä mitään, Beerfestinkin kaltaisille tapahtumille on tässä maassa tilauksensa ja kuten vastauksissakin mainitaan, on tapahtumasarja suunnattu firmojen PR-tuotteeksi sekä paikallisten pintaliitäjien esiintymisareenaksi. Uskoisinkin tuotteella olevan kysyntää ja sen istuvan hyvin muiden kaltaistensa tapahtumien joukkoon – tällä kertaa konseptia on vain viety asteen verran isommalle areenalle. Sirkushuveja, suuri karavaani ja PR-tytöt – elävää musiikkia, viihdykkeitä ja tiivis tunnelma, ehkä jopa muutama B/C-luokan julkkiskin saattaa paikalla vilahtaa… Ei oikeastaan kuulosta hassummalta illanvietolta.
Ehkä jutussa eniten häiritseekin se, että olen antanut itseni ymmärtää tapahtuman olevan brändätty oluttapahtuma-nimikkeen alle – tällaisen kuvan ainakin olen useammasta lähteestä saanut. En liene tässä suhteessa suinkaan ainoa ja pahoin pelkäänkin tämän olutkarnevaalin varastavan palstatilaa oikeilta oluttapahtumilta ja pahimmassa tapauksessa määrittävän jossain määrin maamme olutkulttuurin tilaa, suuntaa ja kehitystä. No karavaani kulkee ja koirat haukkuu – kuten sanottua, Beerfestin menestystä en epäile hetkeäkään.
Oluttarjonta tulikin julki jokin aika sitten, mutta samainen kysymys sisältyi myös omaan listaani. Vaikkei odotukset loppuunsa korkealla olleetkaan, täytyy myöntää lopputuleman olevan silti suuri pettymys. Onneksi vastauksessa oli jotain hieman hymyilyttävääkin:
”Beerfest Finland -kiertueen virallinen olutyhteistyökumppani on siis yksi maailman tunnetuimmista olutmerkeistä, voimakkaasti humaloitu, kevyt ja tasapainoinen lager – Carlsberg.”
Myönnettäköön, että olin jo sammuttaa tietokoneen tämän tekstin luettuani, mutta sitten ymmärsin sen kätkevän sisäänsä jotain mielenkiintoista – tätä nimenomaista, voimakkaasti humaloitua Carlsberg-olutta ei nimittäin minulle ainakaan ole aiemmin vastaan tullut… Liekkö täysin uusi tuttavuus? Vaiko silkkaa ”oluen ystävän” aliarviointia…
Ja vastauksena otsikon esittämään kysymykseen: Oluttapahtuma, vaiko tapahtuma, jossa on olutta?
Tähän saakka kuulemani perusteella Beerfest Finland on tapahtuma, jossa on olutta. Itseasiassa vastaus saadaan suoraan järjestäjiltä, joilta tiedustelin Beerfestin eroavaisuuksia verraten muihin oluttapahtumiin. Pääkallopaikalla lienee myös menneet otsikon termit sekaisin, sillä muutoin vastauksen voi tulkita myös hienoisena kettuiluna:
”Beerfest Finland -tapahtumissa ei istuta muovisissa terassituoleissa ja juoda väljähtynyttä olutta muovituopeista.”
Eiköhän vertaus nimenomaan koske tapahtumia, joissa on olutta… Näillä mennään, kiitoksia järjestäjille vielä vastauksista! Lisätietoa tapahtumasta löytyy sen omilta kotisivuilta. Alta löytyy vielä kaupungit ja kiertueen ajankohdat...
- 15.-16.8. Lappeenranta
- 29.-30.8. Kuopio
- 12.-13.9. Jyväskylä
- 26.-27.9. Tampere
- 10.-11.10 Turku, Kupittaa
- 23.-25.10 Helsinki
Oluen kanssahan näillä kemuilla ei nähtävästi ole mitään virkaa. Tiukkaa bisnestä ja markkinointia valheellisillakin mainoslauseilla. Eihän Beerfest ole millään haavaa edes Suomen ensimmäinen kiertävä olutjuhla. Samoin oluen valintaperuste on vain mainoslause. Jos Carslbergin rakenne on parempi kuin muissa oluissa, niin minä olen Dalai Lama. Sen verran valtava lafka on, että ovat vain parhaan diilin saaneet tehtyä. En usko, että muilta kuin suurilta tekijöiltä on edes tarjousta kysytty.
VastaaPoistaEpäilemättä suurin rahasampo näille kekkereille tulee olemaan firmojen ostamat paketit. Tai mistä sen tietää. Ainahan kova markkinointi ja näkyvyys tuovat ihmislampaita paikalle. Se mikä ei houkuttele, on jo pelkkä hinta. Sisäänpääsy, ruoka, pari litraa kusilageria ja c-luokan esiintyjät kun maksavat 100 euroa, niin en tiedä kuka aidosti innostuu. Ja jos haluaa edes sisälle, niin sekin on yli kolmekymppiä + oluen hinnat päälle. Sillä rahallahan syö jo oikeassa ravintolassakin.
Olutfestivaalin nimellä ja hyvällä oluella markkinointi vahvistaa entisestään suomalaisia juomastereotypioita ja osaltaan romuttaa orastavan olutkulttuurin näkyvyyttä. Se on harmi. Kaikkein tärkeintä on tehdä rahaa ja tuhota kulttuuria. Se jos joku on todella sääli ja tuo harrastajille todella pahan mielen. Ainakin allekirjoittaneelle. Toivon aidosti tapahtuman floppaavan. Taidan olla ilkeä ihminen.
Jep, veit jalat suustani! Vähän korulauseilta "laadulla"-mainostaminen kieltämättä kalskahtaa ja brändäyskin on hoidettu "kovilla" tekijöillä ratsastamalla... Eniten toki häiritsee oluttapahtumaksi väkisin leimautuminen - pitkälti olen samoilla linjoilla kanssasi!
PoistaJyväskylässä on muuten ylitarjontaa ko. tyyppisistä tapahtumista loppukesällä, nimittäin myös ralleissa on kalliit liput, kallista "laatuolutta", "julkkiksia" ja "hyvä meininki"... Beerfestiä vain ei ehkä tarvitse mökille lähteä pakoon - riittää kun varoo teltan ympäristöä :)
Muutama olut tarjolla, 32,50€ sisäänpääsy ja juomat erikseen..ei voi olla jumalauta totta?
VastaaPoistaOliko Lappeenrannassa paljonkin väkeä vai oliko teltta tyhjyyttä täynnä, kuten epäilen?
VastaaPoistaEipä kukaan ole tuosta varsinaisesti missään raportoinut. Paha mennä mutulta sanomaan.. eiköhän näihn kinkereihin firmat osakkeita ostele, tokko muutoin Heineken-telttaan useampia kymppejä pelkästä sisäänpääsystä maksellaan.
PoistaCarlsberg! Jos tuo on sitä kuraa jota myydään kepupaikkojen kakkoshanasta jo riittävän kännin omaaville asiakkaille, niin saa nuo festarit jäädä. Eikö siellä oikeesti voi ostaa OLUTTA??
VastaaPoistaIhmettelen nyt hieman tätä narinaa tämän tapahtuman tiimoilta, missäänhän ei luvata että kyse olisi mistään tasting-tilaisuudessa jossa olisi tarjolla pienpanimoiden tuotteita. Kysehän on selvästi olutfestarista jossa pääpaino on hauskanpidolla ja tunnelmalla, mainoskin kuuluu "rilluttelu on meillä ihan tapana". Itsekkin olen olutharrastelija mutta silti mielestäni näillä ns. salkkukaljoilla on paikkansa, esim. saunaan en ottaisi Guinesia tai vetäisi huppeleita hyvin vahvasti huloidusta oluesta sillä 4 jälkeen makuelämys ei enää ole sitä mitä alussa, silloin kelpaa perus lager!
VastaaPoistaMakuasioistahan sen Mustikin puhui jne... Tapahtumassa "puristeja" ehkä eniten hiertääkin se, että se on alusta saakka leimattu vahvasti laadukkaaksi oluttapahtumaksi, joka myös pyyhkii muilla vastaavilla pöytiä. Totuushan kuitenkin näyttäisi olevan se, että pääpaino on (ilmeisesti jollain mittareilla) nimivahvassa oheistilpehöörissä ja mainitsemassasi "rilluttelussa" järjestäjälle kustannustehokkaan bulkkioluen voimin. Kyllähän näille kaljateltoille tilaa tässä maassa riittää, mutta on jopa hieman röyhkeääkin toimintaa ratsastaa näinkin kuivin eväin meneillään olevan olutkulttuurin nosteen ansioilla.
Poista"n jopa hieman röyhkeääkin toimintaa ratsastaa näinkin kuivin eväin meneillään olevan olutkulttuurin nosteen ansioilla. "
VastaaPoistaaamen! sopivampi nimi olis "Tuu vetää kännit mauttoman halvalla litkulla joka pissattaa" -festari.
Onkohan täällä kritisoimassa kilpailevan tapahtuman järjestäjät? Onko teidän mielestänne Oktoberfest olutjuhla vai tapahtuma, jossa on olutta? Siellähän saa vain yhtä olutta teltassa. Lippupalvelu kertoo lipun hinnaksi 17.50 sisältäen heidän kulujaan, joten mistä tuo 30€?. Esiintyjistä sanottakoon, että kyseessä taitaa olla enemmän bileet kuin konsertti ja tässä tapauksessa Osmos Cosmos on ehdotonta A-luokkaa. Hyvä, että joku yrittää tehdä tasokkaat bileet. Niitä jotka eivät tee muuta kuin valittavat on jo ihan tarpeeksi.
VastaaPoistaAnonyymien kommentithan toki voivat tulla miltä taholta tahansa, niin puoltavat kuin myöntävätkin – krhm... Tuo korkeampi hintahan taisi olla keväällä yleisesti ilmoitettu, jota nähtävästi on sitten ajan mittaan laskettu – ainakin Lappeenrannan rilluttelut taisivat jäädä olennaisesti kävijätavoitteesta.
PoistaKyllähän festeillä olut virtaa, mutta itse taas en hyvälläkään tahdolla osaa mieltää tapahtumaa, joka nojaa massatuotettuun bulkkilageriin, oluttapahtumaksi... Ehkä tämä on vain omaa ahdasmielisyyttäni, mutta näillä kriteereillä Suomestakin löytyisi toista sataa oluttapahtumaa aina Ralleista Sataman Yöhön ja muihin festareihin... Ruokaa, salkkulageria ja järjestettyä ohjelmaahan niistäkin löytyy - myös C-luokan julkkiksia ja muita "nimimiehiä" riittää joka tapahtumaan "edustamaan". Yläpuolisen haastattelun yhdeksäs vastaus oikeastaan selventää tapahtuman kategorian - oluttapahtumiin tuo vertauskuva ei ainakaan istu...
Mutta kuten sanoit, hienoa että joku haluaa tapahtumia järjestää - ehdottomasti kannatettavaahan viihdetarjonnan laajentaminen on, ei epäilystäkään. Konsepti varmasti iskee omaan kohderyhmäänsä ja hyvä niin. Markkinointihan tässä varmasti monia on korvennut - kuitenkin kyse on bulkkibrändin kaljateltasta. Toki ruokapuoleen ja palveluun on saamani käsityksen mukaan panostettu runsaasti. Tasokkuus tullee sitten tuossa parhaiten ilmi, eikä sitä käy kiistäminen.
Ja, öh, Osmos Cosmos… No ehkä en tälle tielle viitsi lähteä… Muistetaan kuitenkin, että mielipiteisiin ihmisillä on edelleen tässä maassa oikeus eikä siinä mitään. Myös käsitykset ”oluttapahtuman” määritelmästä vaihtelevat, se on ihan ymmärrettävää.
Bier Baron ei vastannut olennaisimpaan kysymykseeni eli onko Oktoberfest oluttapahtuma vai tapahtuma, jossa on tarjolla olutta? Tämä suomalainen tapahtuma pyrkii kulkemaan aika monessa asiassa Oktoberfestin jalanjäljillä. Itse olen käynyt siellä 14 kertaa enkä ole pystynyt löytämään Suomesta mitään sinne päinkään. Tässä on mielestäni ymmärretty jotain, kun lähdetään tunnelmasta eli bileistä, joka on kuitenkin Oktoberfestissä pääroolissa. Eri oluiden maistelu on hieno harrastus, mutta sen puuttuminen tuskin antaa syytä tuomita tänä vuonna eri puolilta maailmaa 6.3 milj kävijää kerännyt Oktoberfest Sataman Yöhön rinnastettavaksi kinkeriksi. Beerfestin olematon mainonta saattaa pilata tapahtuman, mutta ei sitä etukäteistietojen perusteella voi tuomita mitenkään.
VastaaPoistaJaa tuo kysymys oli sittenkin tarkoitettu minulle, ajattelin sen olevan yleinen toteamus kilpailevien tapahtumien puolesta kommentoijille - vastaisuudessa teitittelyyn ei liene tarvetta. Mielestäni perinteikkääseen saksalaiseen kansanjuhlaan vertaaminen Beerfestin kohdalla on melko rohkea veto, olkoonkin että yhtäläisyyksiä on haettu. Eikä näistä mielipiteistä ole syytä kenenkään loukkaantua - toiset tykkää kunnon kemuista joissa on pääasia että olutta riittää, toiset panostavat lasin sisällön laatuun ja makuvivahteisiin. Ja edelleen, minulla henkilökohtaisesti ei tapahtumaa vastaan mitään ole, päinvastoin, toivon sille menestystä. Hetkeäkään en ole epäillyt konseptin toimivuutta, tapahtuman luonteesta vain voi mitä ilmeisemmin olla montaa mieltä - eikä sekään ole pahasta, herättää vain keskustelua.
PoistaEthän pahastu, jos tiedustelen mahdollisista kytköksistäsi ko. tapahtumaan? Vaikuttaa sydämen asialta - vaikka toisaalta, puhdas intohimo on hieno asia...
Ps. en minä Oktoberfestejä Sataman yöhön verrannut, tässä lienee väärinymmärrys ;)
...Ja vaikka Oktoberfesteillä saakin teltasta vain yhtä olutta, se ei ole siellä Carlsbergia.
VastaaPoistaJos vaikka aloitettaisiin sellaisesta kysymyksestä, että onko tapahtuman järjestäjät ahneudessaan edes harkinneet muita (oletettavasti kalliimpia) tarjouksia - niin bändien kuin oluiden osalta - niin voidaan alkaa puhumaan jonkinlaisesta tasosta. Ainakin omaan nenääni haisee aika pahasti "halvimman mukaan on menty" - meiningiltä.
mutta kuten sanottu. Ei se ole tyhmä joka... :) Toivottavasti tapahtuma saa näkyvyyttä ja säilyvyyttä. Oluttapahtumia ei tosiaan ole koskaan liikaa!
Ihan rehellisesti voin sanoa, että minulla ei ole mitään kytköksiä tapahtumaan. Hyvä, kun täällä riittää uskoa tapahtuman menestykseen. Itse en ole niin varma. Tapahtumaa rakennettaessa tietyt talouden lait on pakko ottaa huomioon esim. bändejä valittaessa. Minun aito mielipiteeni Osmos Cosmoksen noin kymmenen kertaa nähneenä on se, että näen sen olutjuhlissa paljon mieluummin kuin jonkun nimekkäämmän omia biisejään soitavan artistin. Toivotan lopuksi kaikille olutjuhlille hyvää menestystä, koska ilman yleisöä ne loppuvat ja se olisi kaikkein huonoin vaihtoehto.
VastaaPoistaNäinpä, siinä vaiheessa kukaan ei ole voittaja kun tapahtumatarjonta alkaa supistumaan. Hyvä vain,että vaihtoehtoja löytyy ja ihmisiä saadaan aktivoitua! Sosiaalisuus on yhtä suuri osa näitä tapahtumia kuin itse tarjonta ja sitä sosiaalisuutta ei Suomessa koskaan ole liikaa...
PoistaÄlkää aina viitsikö haukkua kaikkea hauskaa, mitä Suomeen rantautuu. Beerfest Finland -kiertueeseen osallistuin 2 kaupungissa ja pelkkää kiitosta on antaa tunnelmasta, mahtavasta ruokatarjoilusta ja tietysti hauskanpitoa kyydittäneestä oluesta. Koko seurue viihtyi ja piti hauskaa aina tappiin asti.
VastaaPoistaSamoin täällä. Erittäin tervetullut ilmiö Suomen syksyyn. Ja hintakin oli kohtuullinen, pitäähän tarjoilijoiden ja bilebändienkin saada palkkansa hyvänen aika!
PoistaJuuri siinä festari onnistui, että kerrankin tuli kunnon bileet. Ja kerrankin sai oluen kanssa kunnon ruokaa.
PoistaNyt on kyllä niin yhtenevä ja samanaikainen mielipidetulva, että harhaisempi epäilisi jo järjestävän tahon maksettua mainosta ;)
PoistaLähinnähän kommenteissa ja jutussa on puitu "oluttapahtumana" mainostetun karnevaalin (luvalla sanoen) surkuhupaisaa oluttarjontaa - ei niinkään tunnelmaa tahi ruokatarjoilua. Olut on kuitenkin aika olennainen osa oluttapahtumaa - ainakin minun mielestäni. Tunnelman iskevyyttä kukaan ei liene tällä palstalla epäillyt...