Paljon puhuttua alkoholimainonnan kieltolakia perustellaan
Alkon aseman pönkitt…. siis kansanterveyden vaalimisella. Vähintään yhtä usein
perusteluissa törmää lasten ja nuorten suojelemiseen viinapirun kiroilta. Tämä onkin täysin
perusteltu toteamus aikana, jolloin nuorten alkoholin käyttö on pitkään
ollut laskujohdanteista... Mutta kukapa lapsiamme suojelisi, jos ei Valvira?
Aihe on vakava, keinot hieman arveluttavat, mutta ehkä näin saamme yhteiskunnan terveydentilan kohenemaan päin... Kadunvarsimainonnossahan toistuu muuten sellainen hassu piirre, että pääsääntöisesti mainostettavat tuotteet ovat omassa tuoteryhmässään valtavirtaa edustavaa bulkkitavaraa - näinhän se alkoholimainonnassakin menee. Tonkkaviinit ja suurten brändien salkkulagerit valtaavat alaa, mutta paraneeko tilanne lastenkaan kannalta, jos bulkin pääryhmä vain vaihtuu? Alkoholin myyntiä varten meillä on ikärajat, mutta... Katso itse...
Jää lapsillekin rahaa johonkin muuhun... |
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista